fredag 9 december 2011

Blommig fredag - upp och ner













jag tittar upp mot himlen genom klätterhortensian som jag har kär sen så länge, den tar upp en hel tvåvåningsvägg... hortensian är hotad, hur ska jag kunna övertala mina grannar att inte byta panel på sin vägg (=baksidan av deras hus) till våren, vilket planeras













och vilken ros är nu detta, som också är lite upp och ner eller mest upp kanske... växer i en NGS trädgård i England, Cottage Farm, ägarna struntade totalt i rosornas namn, vilken skön inställning

Fler bidrag på Blommig fredags tema upp och ner hos Katarina!

Känns lite som vägra vinter och jul hos mig, hittills är jag bönhörd, kallt i går kväll men idag regn och storm... härligt att frossa i bilder från engelska trädgårdar denna trista årstid, har blivit lite besatt av att planera nästa trädgårdsresa, men vart ska jag åka?

Ha en mysig Tredje Advent alla bloggvänner!

11 kommentarer:

  1. Przyjemnie było oglądać rośliny , gdy się patrzyło na nie leżąc na ziemi. Ciekawe zdjęcie. Pozdrawiam

    SvaraRadera
  2. Vilken maffig klätterhortensia! Rosen är ljuvlig och vilken skön inställning att inte bry sig om namnen.
    Lycka til med trädgårdsreseplanerandet!
    En riktigt skön helg och 3:e advent till dig.

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig inställning. Man skulle strunta i växtnamnen för det är ibland lite svårt att komma ihåg.

    Ha en riktigt fin 3:e Advent

    Kram

    Gunilla

    SvaraRadera
  4. Ja det är inte lätt nä'r det växer så grannen påverkas, hoppas att du kan övertala dom så att de inte byter sin panel, vore ju synd på din hortensia.
    önskar dig också en trevlig helg
    mia

    SvaraRadera
  5. En så stor klätterhortensia måste ju vara otroligt vacker och imponerande när den blommar, hoppas verkligen att du får behålla den!! Jag är också bönhörd när det gäller vinter och snö:))...än blommar både klematis och rosor:)
    Ha en skön och trevlig helg!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  6. Synd med grannarna tankar på byte.....kan ju vara ett svårt dilemma. Men grannsämjan ska man ju vara rädd om även om det måste ske på bekostnad av en vacker klätterhortensia, tyvärr.
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Trevlig tolkning och beskrivning av temat.
    Fin färg på rosen :)
    Ha en skön kväll! /Bea

    SvaraRadera
  8. ÅÅÅ jag skulle också vilja göra en trädgårdsresa till England. Det ser så vackert ut där. Önskar dig en fin tredje advent/Gela

    SvaraRadera
  9. Håller tummarna att grannen låter bli väggen!! Måste vara en vacker syn när din hortensia blommar.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  10. Du får försöka med operation övertalning. Måste vara maffigt med en stor klätterhortensia!

    SvaraRadera