tisdag 3 januari 2012

Merriments Gardens 1

Början av januari, storm, svinkallt, töväder, snö, regn, ishalka... vädret växlar och ännu dröjer det innan jag kan börja göra något i min trädgård. Planeringens tid är nu och lite fattigt känns att inte ha någon trädgårdsresa bokad inför säsongen. Får tills vidare nöja mig med mitt bildarkiv och förra sommarens resa till England med Hallborosen.

Vi besökte bl a Merriments Gardens i East Sussex, från början en plantskola som sedan byggdes ut med en stor och fantastiskt fin visningsträdgård känd för sina breda färgstämda perennrabatter. Ett besök rekommenderas och ett återbesök för mig...



























'Debutante'













The Alexandra Rose













är en Austinros

























































































Vilken är din bästa trädgårdsresa, tips mottages tacksamt!

Hejdå!

13 kommentarer:

  1. Vilken härlig resa du gjort! Så fina bilder. Och nu undrar jag varför jag raderade The Alexandra rose från min beställning...
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  2. Merriments ville jag också besöka när jag var i England, men jag tror det var stängt, tyvärr. Nästa trädgårdsresa vill jag helst ska gå till Holland, jag tror det finns mycket fint där.
    Ha det bra!
    /Katarina

    SvaraRadera
  3. Jag vill också resa till England....på trädgårdsresa alltså :))
    En sån tur att taxichauffören uppmärksammade raketen på taket. Hann det bli nån skada?
    Hoppas inte det.
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  4. Förstår att det var en härlig Englandsresa att döma av de fina trädgårdsbilderna!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Mmm, så härligt med sommarbilder och vacker trädgård att drömma om. Känns så avlägset när jag tittar ut på regnrusket idag.
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Det är en fantastisk trädgård förstår jag, Jag har inte gjort så många trädgårdsbesök men det jag minns mest är hos ett gammalt par på Orust. Inte öppet för allmänheten men jag bad att få titta. Helt fantastiskt vad de skapat sen de blev pensionärer! Sen minns jag slottet på Öland (vad heter det nu?), inte för att trädgården var så speciell utan för att jag lyckades få med maken på en rundvandring, det är oförglömligt!
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Underbara sommarminnen....tur vi har våra bildarkiv nu när vintern är som svårast.
    Jag är grymt trött på snöblandat regn och ishalka. Vi fortsätter ladda veckan ut på torpet med riktig vinter;)
    Må så gott!
    Kram

    SvaraRadera
  8. What wonderful pictures! Your journey will be in England was certainly very interesting and stimulating!
    I take to make you my best wishes for a new year full of blooms and smiles!
    Hugs!
    Titty

    SvaraRadera
  9. Förstår att du blev förtrollad av den här trädgården! Vi kommer att se oss om här i Sverige i sommar guidade av julklappsboken Plantskolor värda en omväg.
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  10. Gott nytt år lite i efterhand! Ja en trädgårdsresa hade inte suttit fel! Fina och inspirerande bilder!

    kram louise

    SvaraRadera
  11. Vilken trädgård dit vill jag också åka helt underbar. Härligt att få se en januari dag.
    ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  12. Inger, din fina bilder får mig inte bara att drömma mig bort, utan även att se fram emot kommande trädgårdssommar. Våren är inte SÅÅÅ långt borta.
    kram

    SvaraRadera