onsdag 27 juni 2012

Ny dag, nya möjligheter

tolvgudablomman håller sig på plats och sprider sig inte över hela trädgården

som aklejorna





vi brukar klippa klätterhortensian när den växer upp på taket, men inte nu

fulhörnan är snart en snygghörna, men det fattas växter

vilken tur jag ska till Trädgår'n i Söderfors på lördag

Har ofrivilligt inte bloggat senaste dagarna, mitt kameraobjektiv pajade bara 2½ år gammal, Canon normalobjektiv, vilken dålig kvalitet. Nu nytt objektiv till dagens inlägg, känns riktigt kul.

Hejdå!

11 kommentarer:

  1. En sån förvandling av din hörna. Blivande favoritplatsen? Så vackert med skiffern som golv.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Så snyggt det blir, ser fram emot att få se den live snart! Syns på lördag!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken snygghörna:). Där vill man gärna sitta.
    Tråkigt med kameran, man tycker ju det ska hålla bättre.
    Så söt tolvgudablomman är. Vill ha:).
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Verkligen en snygghörna nu....kul med sån stor förändring.
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  5. Tänk att ha en tolvgudablomma, det önskar jag mig! Ja, aklejorna sprider sig vilt i trädgården, det är fantastiska skapelser men man kanske skulle älska dem ännu mer om de inte spred sig riktigt lika mycket. Får nog skaffa en klätterhortensia, den skulle passa hos mig.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Säger som Hannele: vilken snygghörna!

    Bytte du till ett nytt normalobjektiv?

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  7. Jätte snyggt blev det i din nu myshörna:)
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  8. Vad duktig du är Inger, har du lagt denn skiffer själv?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Saga,
      jo jag lägger allt skiffer själv!

      Radera
  9. Det kommer att bli riktigt mysigt när du är klar.
    Så fint med skiffer det är en beläggning som idag inte är så vanlig i trädgårdarna.
    Riktigt snyggt.

    Idag så har vi fått lite regn så det känns bra nu behöver jag inte vattna när vi kommer ut till sommarstället.

    Äntligen börjar semestern jag jobbar bara i morgon sedan är det sex veckors ledighet.

    Ha det riktig gott
    Gunilla

    SvaraRadera