fredag 2 november 2012

Blommig fredag - Hemlig

huvudentrén till min trädgård, rosen är 'Chloris'

2010, plank mot gatan, ser ju helt sjukt ut med syrenerna som tagit över, 'Prairie Dawn' rosorna har inte börjat blomma ännu vid denna tid, den längst till höger har dött i stamröta, forsythian är frodig och inte ens i min vildaste fantasi finns något växthus

2007, mina tre 'Prairie Dawn', inte i sitt bästa flor men ändå, numera finns bara den längst till vänster kvar och kommer nog att grävas upp till våren, syrenerna har tuktats och en ros grävts upp för att ge plats åt växthuset som numera står här så självklart men tydligen har jag ingen bild på detta från gatan

grannens vägg

ingången från andra gatan, här är planket lägre och man kan kika in lite grann men då har man gått uppför garageinfarten, kommer att råda bot på detta genom att sätta upp en dubbel järngrind mot gatan, hoppas snickaren hinner till våren, rosen är 'John Davis'

Aldrig skulle jag kunna ha en trädgård med insyn. Då är ju hela nöjet borta. Hela min trädgård omgärdas av boningshus, gårdshus, garage, grannens fastighet och plank. Tycker nog allra mest om min trädgård för att den är lite hemlig. Själv är jag inte det minsta  hemlig men mycket bra på att bevara hemligheter.

Fler bidrag på temat Hemlig finns hos Hélena. Önskar alla en trevlig och fridfull Allhelgona!

16 kommentarer:

  1. Det är så fint med dina rosor som väller över staketen. Man blir så nyfiken på vad som finns innanför:)). Jag ska ju inte beställa fler rosor framöver, men Chloris har jag svårt att motstå:)). Underbar hemlig trädgård du har.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Hemligt och vackert med alla blommor som hänger över kanten.Chloris är så fin! Tror att många skulle vilja kika in!

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  3. Fint med staket och blommor som väller över gör att alla blir nyfikna på vad som finns bakom.
    Jättefint.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Måtte min Chloris bli som din nästa år.
    Ingen insyn från genomfart, däremot ett par grannar, men det jobbas det på!
    /Anette

    SvaraRadera
  5. Vilken frodighet. Jag blir grön av avund:)
    Ha en bra helg.
    //Katarina

    SvaraRadera
  6. Visst är det mysigt med trädgårdar som är lite hemlighetsfulla. :)

    SvaraRadera
  7. Håller med dig fullt ut! Trädgårdar ska vara hemliga....

    Ha en härlig helg!

    //Veronica

    SvaraRadera
  8. En hemlig trädgård är bland det svåraste och vackraste man kan göra. Och du har verkligen lyckats, det vet jag! Som varit där. Älskar dina plank, ditt nya växthus, det lilla fina gårdshuset, grannens inramande baksidevägg. Hemligt, det är ordet.
    kramar

    SvaraRadera
  9. Det ser fantastiskt ut! Så härligt med de stora syrénerna, rosorna och planket. Blir riktigt nyfiken ... :-)

    SvaraRadera
  10. Gillar hemliga trädgårdar :-) Skulle också gärna vilja ha en helt insynsskyddad trädgård. Drömmer ett långt plank längst ner i trädgården där tomten gränsar mot en allmän gångväg....

    Du har en sådan frodig och mysig trädgård!
    Trevlig helg.
    Charlotte

    SvaraRadera
  11. Så fint! Alla rosor som väller över planken, snyggt plank mot "andra gatan", supersnygg grön dörr - och innanför alltihop en hemlig och lummig trädgård - wow!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  12. Vackra bilder och en hemlig trädgård är bäst.

    Kram

    SvaraRadera
  13. Insynsskyddet är jätteviktigt, jag håller med dig helt! Och du har ju så snyggt plank och dörr/grind!
    Fortsatt trevlig helg!
    /Katarina

    SvaraRadera
  14. Härligt med insyns skyddad trädgård.
    Lite hemligheter får man ha.

    Härliga bilder.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  15. Så fint och härligt det ser ut Inger, oh vilken syren du hade! Det är säkert helt underbart där inne i den trädgården en oas.

    SvaraRadera