måndag 5 november 2012

Fattades bilder

längst till vänster 'Prairie Dawn', här tänkte jag istället plantera korstörneträdet, men det kanske blir
för litet och ynkligt, jag vill att något ska sticka ut och sticka upp mellan växthus och boningshus

murrigt och durrigt, gårdshuset

garaget

primulorna blommar ofta en skvätt på hösten

lilla tuffa 'Open Arms'

krolliljan alltid fin

Upptäckte när jag gjorde fredagens inlägg med bilder från gatan att jag inte hade en enda bild sedan växthuset kom till. Inte så konstigt, blev ju inte lika snyggt utifrån som inifrån, men det blundar jag för och nu har jag vant mig. Gårdshus och garage inramar också  min trädgård. Fotade igår, en mycket grå och mörk dag. Tänk att rosen och primulan klarat neråt minus 8 grader, men tack vare alla väggar och annat blir det väl inte så kallt hos mig.

Hejdå!

5 kommentarer:

  1. Åh, vad jag älskar dina murriga höstbilder! En liten blomma som klarat frost och rusk blir man så lycklig av när man hittar den.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Åh, rackarns att mina krolliljor inte riktigt vill sig. De är ju så fina! Till och med nu på hösten ser jag ju.

    SvaraRadera
  3. Så fin den ser ut, din tuffing till ros. Läcker färg, också. Lite annorlunda än vad vi vanligtvis har hos oss, vi rosgalningar.
    Tror säkert du hittar på något vackert att "hänga" över staketet där bakom växthuset. Varför inte en klematis, du som har tumme med dem? Och en hängkatsura tror jag faktiskt du skulle klara med din inbäddade trädgård. Det är ett fantastiskt träd! (Ska jag skicka en bild?) Dessutom får du den ljuvliga pepparkaksdoften vår (sent frostnyp) och höst (riktiga frosten).
    Hej hopp och kramar.

    SvaraRadera
  4. Häftigt med sådana blommor som trotsar kylan! kan behövas för att lysa upp i novembergråheten:-) Din lilla pelargon trivs fint och har börjat växa lite! kram Sophia

    SvaraRadera