fredag 7 december 2012

Blommig fredag - Min trädgård




 'La Noblesse'


 'Durandi'

 'Margaret Hunt' och 'Tuscany Superb'

'Rhapsody in Blue'

Min trädgård är till bredden fylld av rosor, klematis, riddarsporrar och en hel del annat. Jag kan inte tänka bort min trädgård, den finns där alltid, alla årstider. Och alltid till glädje, OK ibland kan den ha gått över styr men just nu är det glömt. Den är pytteliten men tillräckligt stor för att rymma många känslor och minnen, viktigast av allt för mig.

Vilket tacksamt tema för Blommig fredag, titta på flera trädgårdar hos Hélena!

Och ha en toppenhelg, hoppas du inte är helt insnöad!

24 kommentarer:

  1. Wow vilka bilder!Underbart vackert!Den ser större ut än pytteliten!

    Kram i snövädret!

    SvaraRadera
  2. Så vackert du har det!
    ha en skön helg!

    SvaraRadera
  3. Fint när du säger att din trädgård rymmer många känslor och minnen!
    Ha en fin helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Så vackert hos dig! Vilka rosbilder!!
    Ha en fin helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Så somrigt och vackert. Dina riddarsporrar är så himla fina. Nu vill jag ha sommar.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Rätt fantastiskt att du får plats med så många olika blommor i din trädgård. Ändå så är den så vacker att se bilder fån.
    Ha en härlig och fin adventshelg nu i snön
    Kram Meta

    SvaraRadera
  7. Ja, för mig är din trädgård rena drömmen! Du har verkligen mycket att glädjas åt!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  8. Härligt! En blandning av allt det fina jag tycker så mycket om:)
    Ha en fin andra advent!

    SvaraRadera
  9. Glufs, vilka rosenbilder! Och samma här, eventuella källor till förtret i trädgården har jag glömt under ett lager snö. Fin helg!

    SvaraRadera
  10. Härlig trädgård du har!!
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  11. En liten (?) kanske men lummig blomstrande fin trädgård :)

    SvaraRadera
  12. Du har ju en fantastisk trädgård där alla dofterna och blomrikedomen finns.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  13. Vilken blomning!! Fantastiska roor du har .)
    Tjingeling

    SvaraRadera
  14. Jag skulle väldigt gärna vilja se och uppleva din trädgård, kanske i sommar?
    /Anette

    SvaraRadera
  15. Ja veckans tema är som en hyllning till våra trädgårdar. Skulle också vilja kika in i din trädgård.
    Ha en alldeles, alldeles underbar helg
    Vivian

    SvaraRadera
  16. Ghaaa vilka vackra bilder! Vill ha Rhapsody in blue!
    Ha en härlig 2:a advent!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  17. Rhapsodi in blue är röd på din bild. Har den den färgen i verkligheten? Jag frågar därför att min syster har den rosen och den är inte tillräckligt blå enligt henne. Då undrar jag om jorden och växtplatsen har betydelse hur blå rosen blir. Vore roligt att veta.

    SvaraRadera
  18. Så fint du har det ! Och vilken sommarlängtan man får :-) Andra bilden uppifrån var väldigt fin, den kan man titta länge på.... Ha en skön söndagskväll
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  19. Din trädgård - så vacker. Dina blommor - så underbara. Och sommaren - så längtansfullt.
    Kramar

    SvaraRadera
  20. Blir väldigt sugen på att besöka ditt lilla paradis någon gång. Ser härligt myllrande ut.
    'Margaret Hunt' och 'Tuscany Superb', så fina ihop. Och riddarsporren under är ljuvlig.
    Kram

    SvaraRadera
  21. Tack för inbjudan! Hör av mig när jag är i närheten:)

    SvaraRadera
  22. Hej!
    Åhh...här var det ögonmat för en trädgårdssjäl!
    Sååå mycket trädgård och tätt, tätt med växter, det var imnponernade.

    Ha en fortsatt fin adventstid /bea

    SvaraRadera
  23. Min bror bor utanför Hudiksvall. Han säger att det finns inga "riktiga trädgårdar" där. Så fel han har!! Din oas är helt underbar :-)
    /Sylvia

    SvaraRadera