onsdag 15 maj 2013

Sol men kallt





 

Jag är en utpräglad kvällsmänniska men kan ibland kosta på mig en snabbrunda i trädgården på morgonen, som i morse, soligt och fint men vinden var kall.

Tack snälla söta för alla kommentarer om mina rosor, tror jag kommit fram till den mest avgörande orsaken till alla skador. Att det var en mycket lång period med sol och smällkallt i mars-april. Rosorna blev helt enkelt lurade, men sånt får man ta, säckväv är inget för mig, ifall det nu skulle hjälpa...

Hejdå!

2 kommentarer:

  1. Dina vårbilder blev mycket vacker .... Vilken månad blommar med dig eftersom du primula? Här i Tyskland var det lite senare i år .... det Ehlén mig nästan 3 veckor våren ...;-( (
    Trevlig tid .. du
    Hälsningar Erwin

    SvaraRadera
  2. Härlig bild på blodörten. Trodde min lilla hade dött men i år kom det iaf ett ynka pynka blad på den enkla. Den fyllda blommade desto mer.
    Gör mig ont att läsa om dina rosor. Här klarade sig alla utom en klätterros som frystorkade trots mina försök att skydda den med säckväv. :( Gillade den så mycket att det kanske får bli en ny likadan.
    Kram

    SvaraRadera